Image Alt

Concòrdia

Mertixell Queró

La paradoxa de l’elecció

Meritxell Queró, Delegada del Comitè Executiu de Concòrdia, ens porta avui l’article d’opinió “La paradoxa de l’elecció”, que trobareu al Periòdic d’Andorra. El llegim?

Els darrers anys s’ha denunciat, en l’entorn educatiu, un abús de diagnòstic en salut mental per definir determinades conductes d’infants i adolescents. Especialment, quan el seu comportament genera algun tipus de dificultat en les dinàmiques escolars i els aprenentatges.

Cada “nou” diagnòstic, al qual se li atorga el nom d’un trastorn, s’erigeix amb un significat que intenta explicar el malestar d’aquests joves. Els senyals més importants d’aquest malestar en les etapes de la infància i l’adolescència es produeixen a l’entorn escolar. Dificultats relacionades amb un dèficit cognitiu, dificultats vinculades a l’atenció i la concentració i, de vegades, un rebuig directe que acaba provocant l’absentisme. Quan es presenta aquesta resistència a l’acció educativa s’acaba sol·licitant un diagnòstic que esclareixi la naturalesa d’aquest comportament i el “tractament” que permeti corregir-lo, per tal de retornar a la “normalitat”.

L’alleujament obtingut davant un diagnòstic dona resposta a tots els agents implicats: la família, l’escola… Com afrontar-lo esdevé la paradoxa de l’elecció: reeducació de la persona mitjançant un treball emocional o ús de fàrmacs? Dues opcions que, ben argumentades, poden ser considerades.

 

Meritxell Queró, Delegada del Comitè Executiu de Concòrdia

 

 

 

 

 

 

Necessites contactar amb Concòrdia?

Doncs aquí et deixem les dades de contacte!

C. Ciutat de Valls, 14

AD500 Andorra la Vella

Segueix-nos:

Estàs a un clic de contactar amb Concòrdia.

Només has d’omplir un senzill formulari.